21 Temmuz 2012 Cumartesi

Bira Tadım Günleri - 1

1. ''Geleneksel'' Bira Tadım Günümüz sevgili dostlarımızın katılımı ile 18.07.2012 tarihinde gerçekleşti . Denenen biralar şu şekilde;

Fuller's London Porter
Fuller's London Pride
La Chouffe
Duvel
St Feuillien
Buweiser Budvar
Amstel
TAPS Kölsch


2 İngiliz, 3 Belçika klasiği, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye'den biralar.. Ardından Efes, Tuborg ve günü Single Malt Glenfiddich 15 ile akşamı tamamladık. Katılımcı dostlara teşekkürler.

Günün öne çıkan birası yeni keşfimiz St. Feuillien oldu. Fuller'lar zaten yeterince kompleks ve klas biralar. La Chouffe ve Duvel'de bildiğimiz ve Fuller's lar gibi standardın çok üstünde dünya klasında biralar. Notlarından durumlarını görebilirseniz zaten. Çalışma ve değerlendirmelere Ramazan dolayısı ile ara veriyoruz. Yazılar devam edecektir..

3 yorum:

  1. Sevgili Server merhabalar,
    Blog'unu yeni keşfettim ve iyi ki keşfetmişim dedim. Bira meraklısı ve koyu bir Beşiktaş'lı olarak bana bu kadar hitap eden blog sayısı azdır.

    Bu gerçekleştirmiş olduğunuz bira tadımını acaba Türkiye'de mi gerçekleştirdiniz? İçlerinde TAPS olduğu için aslında Türkiye'de olduğuna emin gibiyim.

    Bu biraları, özellikle de Duvel'i nereden aldınız acaba? Yaklaşık 1 yıl yurtdışında yaşamış ve bu bira virüsünü kapmış birisi olarak Türkiye şartlarında bulabildiğim tüm biralara ulaşabilmek istiyorum. Özellikle de koyu bir Duvel hayranı olarak Duvel'i bulabilmek benim için çok önemli. Paga Gurme Evi bir dönem getirmiş ama sanırım şimdi gümrük politikamız nedeniyle zorluk yaşıyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Wruce,
    Öncelikle geç cevabım için kusura bakma, ancak görebildim. Blog hakkındaki görüşlerin için çok teşekkürler.

    Sorularına gelince; Evet Türkiye'de gerçekleştirdik. Fuller's ve Budvar artık Türkiye marketinde, Taps zaten Türk onun dışındaki tüm biralar benim yurtdışı seyahatlerimde bavula sığdırabildiğim şişeler. :)

    Bira işine kafayı taktığımdan beri her gidiş gelişte bolca bira getirmeye çalışıyorum. Birkaç arkadaş da destek oluyor onlar da özel biralar getiriyorlar ve içiyoruz hep birlikte. (Westvleteren yazısında detayları var.)

    Duvel Türkiye'de yok ne yazık ki. Belirttiğin bilgiyi ben de okudum hatta PAga Gurme'yi ziyaret ettim ama o gün kapalı idi. Türkiye'ye bira girişi zor ve sıkıntılı bir süreç, birilerinin bu işle uğraşması lazım. Özel biraların girişi ile ilgili firmalar kuruldu son dönemde, Fuller's Schlenkerla, Schneider gibi biraları artık Türkiye'de içebiliyoruz. Dilerim sayıları artar da bizim de damaklarımız şenlenir.

    YanıtlaSil
  3. Üzerinden baya bir süre geçmiş ama okuyan olursa, Duvel süpermarketlerde satılıyor.

    YanıtlaSil