4 Ekim 2012 Perşembe

Nasıl anlatsam? Nerden başlasam?

 Yazacak o kadar çok şey birikti ki bu ara... Beşiktaş'ın durumu malum. Bin dermana değer bir derdimiz var çok şükür. İçkimize sebep oluyor. İçmek konusunda da sınırlar zorlanıyor. Hani indirme hızı yazma hızını geçtiği an CD'ler öldü yalandan kopya film/dizi arşivciliği rafa kalktı ya, bizim de yeni bira içme ve aktivite hızımız yazma hızımızı aştığı için blog biraz öksüz kaldı.

Kendime bir sıra belirleyebilmek adına bu ara yazıyı yazmayı uygun buldum.





Geçtiğimiz 1-2 haftalık süreç içerisine Türkiye'deyken kardeşimin ve Babımın da katılımı ile;
  • 1 Trappist, (LA Trappe)
  • 1 Stout (Sierra Nevada)
  • 1 Extra IPA (Sierra Nevada)
  • 1 ESB (Fuller's)
tadımı gerçekleştirdik. Bunlar Almanya sehayatinde ülke sınırlarına dahil ettiğimiz biralardı. Almanya Seyahati ve içilen biraları anlatmaya fırsat olmamıştı, burada içilenlerin 1-2 tanesini de yukarıdakilerin yanına alıp anlatmak gerekli olacak;
  • Almanya (Frankfurt-Berlin) Seyahati
Ardından çok önemli bir aktiviteye imza attık;
  • 4 Günlük Belçika Seyahati
Bu seyahat süresinde 10'larca değişik bira içimi (hergün yaklaşık 6-8 farklı çeşit bira, (Trappistler, IPA'lar, Imperila Stout'lar olaylaaar, olaylaar...), 1 Bira Evi (Bira üretimi yapan yer hem de efsanevi bir şekilde yapan), 1 Bira Müzesi, 3 Önemli Bira Bar'ı ve 3 Önemli Bira satış noktasını gezdik. Her ne kadar çok keyifli olmasam da rüya gibi bir 4 gündü. Hangisini nasıl anlatacağımı bilemiyorum. Ne diyebilirim ki; zor şartlar altında çalışıyorum, sizin için geziyorum, sizin için içiyorum, okumanızı dilerim..

Tam 18 Şişe (3 adet 70'lik, 3 adet 37,5'luk olmak üzere) yurda sokulmuştur. İçlerinde sadece 5000 şişe üretilmiş özel serilerden, westvleteren'lere, IPA'lardan, trappistler neler var neler. Tek Bavul, Tek insan.. Bu konuda artık kendimi aştım..

Bu aralar tek felesem var; TWO BEER or NOT TWO BEER..

Yazıları en kısa zamanda yazacağım. Ama birkaç ipucu vermek gerekirse; Belçika cennet, Delirium Bar ve Cantillon Efsane, IPA neden bu kadar önemli çok iyi anladım, Amerikalı'ların olayı ayrı...

NOT: Takip için :) @sersolmaz twitter hesabından ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. Güzel bir yazı olmuş fırsat olsa beraber bira turu yapsak :)
    La trappe efsanevi Server bro 70'lik şişesi de şahane..
    Ben bu ikisini de çok beğendim:
    http://www.ratebeer.com/beer/st-bernardus-abt-12/2530/
    http://www.ratebeer.com/beer/st-bernardus-tripel/2528/

    YanıtlaSil
  2. Serdar'ım Selamlar,
    Valla o fırsatı yaratalım mutlaka. Gidlecek adres de belli, ileriki yazılarda göreceksin. :)

    St-Bernardus Abt 12'yi aldım ama daha içmedin 8'i bile harikaydı, 12 dünyanın en iyi biraları listelerinde hep başlarda, özel bir günde tadacağım.

    La Trappe'nin 3 yeni versiyonunu getirdim, organik olan ve Isid'or.. bunlar da harika diye tahmin ediyorum.

    İleride yazıcam De Struise Brouwers'dan efsaneler var. Pennabot serileri. Meşe fıçılarda dinlenenler, sadece 5000 şişe üretilen şaheserler, neler var neler.. Bir tadım gününde beraber yudumlamak dileğiyle. Bu aralar buralardaysan haberleşelim..

    YanıtlaSil